Служби профілактики наркоманії

Прикладом спеціалізованої служби профілактики, яка постійно діє, є кабінети медико-психологічного консультування, робота яких здійснюється в наступних напрямках:

 

  • консультативному: надання допомоги з питань, пов'язаних з порушенням стану нервово - психічного здоров'я учнів, наявністю конфліктних відносин підлітків з оточуючими і т.д.;

  • діагностичному: активне виявлення серед підлітків, учнів, які вживають алкоголь, або мають схильність до алкоголізації, тобто група ризику;

  • корекційному: проведення комплексних заходів, спрямованих на профілактику та корекцію ранньої алкоголізації серед учнів.

Не можна недооцінювати профілактику наркоманії

Профілактика наркоманії за кордоном

Кімнати спостереження за вживанням наркотиків.

Більше 90 подібних служб для контролю над вживанням наркотиків працюють в семи Європейських країнах, включаючи Швейцарію, в якій діють особливі служби для декласованих елементів і бездомних наркоманів. Серед усіх цілей, основне завдання подібних служб - знизити рівень захворювання та смертності серед цих груп людей. Кімнати спостереження за вживанням наркотиків - цілеспрямована служба, інтегрована в інші здравоохоронні заклади. Вони забезпечують середовище для безпечного введення наркотику, медичне спостереження та необхідне обладнання у разі передозування, що значно знижує рівень зараження та смертності. У них спостерігають за мільйонними введеннями наркотичних речовин і жодного випадку смерті не сталося.

Питання про профілактику наркоманії може отримати різну і далеко не однозначну відповідь у дорослому або підлітковому середовищі. У США та окремих західноєвропейських країнах вже є практичний досвід реалізації профілактичних антинаркотичних програм у дитячих садах, початкових і середніх школах. Але тут відразу ж постає питання про адаптацію до вітчизняних умов іноземних антинаркотичних програм. Вже відомий досвід фахівців, які приступили до практичного застосування американських антинаркотичних програм у середній школі. У процесі роботи стало ясно, що в учнів і батьків виникає неприйняття деяких закладених в програмі ідей. Цінності, що містяться в програмах, їх зміст, ідеї і поняття, відповідні їм форми занять і структура курсу суперечили загальноприйнятим уявленням дорослих і звичному очікуванню дітей. Так на шляху освоєння зарубіжного досвіду постала проблема, позначена як культурологічні аспекти антинаркотичного виховання. І тому саме розуміння цієї принципової культурологічної відмінності в підходах до антинаркотичного виховання - необхідна умова грамотного використання зарубіжних програм.