Проблеми на шляху до успіху

Проблеми на шляху до успіху

Як мінливості долі впливають на особистий успіх

Коли людина стикається з труднощами, а потім долає їх, це загартовує її характер і впевненість у своїх силах, вчить самовладанню, виховує сумлінне ставлення до інших людей, які також можуть зіткнутися з труднощами.

Будь-які неприємності, якими б болючими вони не були, як би не старалися їх уникати люди, все ж можуть позитивно вплинути на характер. У труднощах людина набуває такі якості, як наполегливість, самовладання, сумлінність, упевненість у собі, цікавість, досвідченість.

Саме ці якості дійсно мають значення для досягнення успіху в житті, можливо, навіть більше, ніж конкретні професійні навички.

Коли вчені намагаються оцінити «успіх», вони часто розглядають його у світлі таких категорій, як успішність у навчанні, отримання диплома, професійна зайнятість, пристойний дохід, утримання від наркотиків, відсутність розлучення.

Одним з відомих дослідників успіху, як життєвої категорії, є Джеймс Хекман, економіст з Університету Чікаго, лауреат Нобелівської премії 2000 року.

Докази, які він виявив, вказують на те, що життєвий успіх забезпечується не інтелектуальними здібностями, а певними не когнітивними навичками, простіше кажучи, особистісними рисами характеру.

Однак проблеми виникають на етапі формування цих якостей. Коли людина або дитина стикається з постійними неприємностями, або істотними життєвими проблемами, над якими у неї немає влади, вона не вчиться самоконтролю. Також вона не вчиться наполегливості. Замість цього, ця людина засвоює тільки стан безпорадності і безнадійності.

Приниження з боку інших людей або членів сім’ї, а також переживання множинних криз, які відбуваються одна за одною без можливості відновити сили – приклади тих труднощів життя, які дійсно можуть негативно вплинути на становлення особистості і життєвий успіх. Наприклад, бідність і стрес, пережитий у зв’язку з цією обставиною, впливають на розвиток мозку, а також гальмують розвиток не когнітивних навичок.

Якщо дитину ображають фізично в дитинстві, постійно лають і принижують, або вона стає свідком подібної поведінки по відношенню до інших членів сім’ї, її організм постійно виробляє гормон стресу. Ці гормони фізично шкодять мозку, що розвивається.

Велика кількість стресу робить дітей надмірно настороженими, нездатними зосередити свою увагу, і як наслідок нездатними добре вчитися.

Такі несприятливі стресові події дитинства не сприяють успіху, а навпаки, призводять до проблем психічного здоров’я, депресій, тривоги. Також у дитини розвиваються такі проблеми, як:

  • Зловживання психоактивними речовинами
  • Членоушкодження по відношенню до себе                                  
  • Злочинна поведінка
  • ЗПСШ (захворювання, що передаються статевим шляхом)
  • Рак
  • Хвороби серця
  • Хронічні захворювання легень
  • Цукровий діабет.

Доброю новиною є те, що наш мозок здатний змінюватися, рости і вчитися протягом усього нашого життя. Протидія і «перевиховання» мозку не легкий процес. Однак навчання уважності і ДБТ довели свою ефективність у наданні допомоги людям, яким необхідно навчитися змінювати свої емоції, поведінку, а в деяких випадках і хімічні повідомлення в мозку (наркоманія, алкоголізм).